Na prośbę Urzędu Skarbowego zamieszczamy komunikat o KSeF.
KSeF od 2026 roku. Przygotuj się na obowiązkowe e-fakturowanie
W 2026 roku wchodzi w życie obowiązek wystawiania e-faktur dla wszystkich podatników
(czynnych i zwolnionych z VAT). Nowe rozwiązanie to Krajowy System e-Faktur (KSeF).
KSeF jest systemem informatycznym służącym do wystawiania, przesyłania, otrzymywania,
dostępu i przechowywania faktur ustrukturyzowanych.
Obowiązek wystawiania faktur w KSeF nastąpi:
– od 1 lutego 2026 r. dla przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży (wraz z kwotą
podatku) przekroczyła w 2024 roku 200 mln zł,
– od 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych przedsiębiorców.
Wdrożenie KSeF służy cyfryzacji procesów fakturowania, ich księgowania i przechowywania.
Pozwala także unikać błędów przy ich wystawianiu.
Natomiast otrzymywanie faktur przy użyciu KSeF będzie obowiązkowe już od 1 lutego 2026
r. (poza przypadkami wyłączonymi ustawowo, gdzie faktura jest przekazana w sposób
uzgodniony).
Do 31 grudnia 2026 r. będzie można jeszcze wystawiać faktury poza KSeF (papierowe lub
elektroniczne), jeśli w danym miesiącu suma sprzedaży z VAT na takich fakturach nie
przekroczy 10 000 zł.
To ułatwienie ma pomóc w sprawnym przejściu na nowy system.
Gdzie znaleźć informacje o KSeF?
Wprowadzenie obowiązkowego fakturowania elektronicznego w Polsce to duża zmiana
rodząca wiele pytań – technicznych i praktycznych.
Wejdź na ksef.podatki.gov.pl, znajdź termin dogodny dla siebie i weź udział w szkoleniu – w
Twoim urzędzie skarbowym lub w Internecie w ramach webinaru.